Iš Lietuvos į Angliją: dirbti ir studijuoti

Lietuva anglijaInternetas mirga marga nuo skelbimų ir reklamų, kuriose siūlomas keleivių ir siuntų vežimas iš Lietuvos į Angliją, Vokietiją ir kitas Europos valstybes. „Mikriukais“ maršrutu Lietuva-Anglija nuolat kursuojančių nesunkiai rastume bent šimtą – siuntas ir keleivius nuvežti siūlosi tiek įmonės, tiek privatūs licencijuoti vairuotojai. Iš kur tas poreikis? Ypač daug prie tokio verslo sėkmės prisidėjo ekonominė emigracija – per paskutinį dešimtmetį iš Lietuvos išvyko pusė milijono gyventojų, vien per praėjusius 2017-uosius – daugiau nei 57 tūkst. Remiantis statistiniais duomenims, beveik pusė išvykstančiųjų renkasi Angliją. Airija, Vokietija, Norvegija ir kitos Lietuvos emigrantams patrauklios šalys gana smarkiai nusileidžia savo populiarumu Anglijai. Pavyzdžiui, vykti dirbti ir gyventi į Vokietiją lietuviai renkasi maždaug 6 kartus rečiau. Su oficialiais statistiniais emigracijos duomenimis galite susipažinti Statistikos departamento svetainėje https://osp.stat.gov.lt. Visgi galima įtarti, kad realybėje emigrantų skaičiai yra gerokai didesni, mat statistika fiksuoja tik išvykimą oficialiai deklaravusius Lietuvos piliečius. Išvykimo dažniausiai nedeklaruoja asmenys, kurie nuolat keliauja pirmyn atgal tais atvejais, kai užsienyje dirba ne visą mėnesį. Pavyzdžiui, dirbant naftos platformose, populiarus darbo grafikas, kai dirbama dvi savaites bei tiek pat poilsiaujama.

Keleivių ir siuntų pervežėjai gali džiaugtis ir tuo, kad jų paslaugomis naudojamasi po kelis kartus metuose, priešingai nei turistai, kurie į tą pačią valstybę retai kada vyksta antrą kartą, ypač tais pačiais metais. Dirbantys ar studijuojantys Anglijoje, Vokietijoje ar kitoje užsienio šalyje, namo grįžta atostogų ar per šventes. Net ir ilgalaikiai emigrantai, jau seniai įleidę šaknis svečioje šalyje, retkarčiais grįžta į gimtinę aplankyti čia likusių artimųjų ar, ne paslaptis, pigiau „pataisyti“ sveikatą.

Žmonės renkasi keliauti mikroautobusu dėl paprastumo, kadangi keliavimo būdų ne taip ir daug – galima vykti savo transportu arba skristi. Kadangi oro uostas ne visiems būna pakeliui (žinoma, galima naudotis pervežimo mikroautobusu į oro uostą paslauga, dar žinoma kaip oro uosto ekspresas), o ir keliones lėktuvu, siekiant įsigyti pigesnių bilietų, tenka planuoti labiau iš anksto, todėl mikriukas dažnai būna vienintelė alternatyva. Kalbant apie kainą, ji nėra itin maža, jei lyginsime su kartais pasitaikančiomis akcijomis lėktuvo bilietams. Vidutiniškai kelionė mikroautobusu į Angliją ar Vokietiją kainuoja apie 90 eur. Turint omenyje, kad į šią kainą įskaičiuotas ne tik rankinis, bet ir papildomas bagažas, važiavimo kaina nebeatrodo tokia jau ir didelė.

Reikia pripažinti, kad kelionės autobusu, trunkančios daugiau nei parą, pareikalauja nemažai jėgų. Maršruto Lietuva Anglija kelias vinguriuoja per kelias Europos valstybes – keliaujama per Lenkiją, Vokietiją, Olandiją, Belgiją, o tada iš Prancūzijos tuneliu arba keltu pasiekiama Anglija. Todėl renkantis vežėją, pasidaro aktualus mikroautobuso patogumas – reikia įvertinti ar pavyks jame pailsėti. Vežėjai labai gerai supranta, kad klientus suvilios tik naujais, tvarkingais ir komfortiškais autobusiukais, tuo labiau, kai turima reikalų su klientais, kurie dažniausiai vyksta į abi puses. Kas gi panorės antrą kartą važiuoti autobusu, kuris nepateisino lūkesčių?

Kad kelionė būtų labiau pelninga, vežėjai siūlosi nugabenti siuntas tais pačiais mikroautobusais – siuntos surenkamos iš visų Lietuvos miestų ir pristatomos tiesiai gavėjui – nuo iki durų Anglijoje, Vokietijoje ar kitoje pakeliui esančioje šalyje. Tai labai patogu, o kaina skaičiuojama dažniausiai atsižvelgiant tik į siuntinio dydį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *