Elektroninė prekyba: nauda ir pardavėjui, ir pirkėjui

Pastaruoju metu elektroninė prekyba išgyvena tikrą aukso amžių, o jos privalumus atranda ir pardavėjai, ir pirkėjai. Apžvelkime, kuo šis prekybos būdas naudingas verslui ir jo klientams.

Elektroninė prekyba – optimalus sprendimas verslui

Visų pirma, prekyba internetu daugeliui verslų yra patraukli dėl mažesnių kaštų. Nereikia nuomoti brangių reprezentacinių patalpų, išlaikyti daugybės darbuotojų. Kartais būtent šios išlaidos sudaro itin didelę sąnaudų dalį. Dėl šių priežasčių prekybai internetu pradėti apskritai reikia mažiau investicijų, todėl būtent nuo šios veiklos dažnai pradeda jauni verslininkai.

Kitas privalumas – galimybė prekiauti įvairiose rinkose, nepriklausomai nuo geografinės vietos. Elektroninė prekyba atveria kelius net į pasaulinę rinką, o tam reikalingos investicijos yra palyginti nedidelės. Taigi, prekiaujant internetu viso pasaulio pirkėjai yra potencialūs pirkėjai konkrečiam verslui, o tai atveria išties dideles galimybes verslo plėtrai.

Asortimentas dažnai yra ribojamas dėl fizinės parduotuvės savybių: prekes reikia gražiai eksponuoti, tad kai kurios jų paprasčiausiai netelpa. Elektroninė prekyba tokių ribojimų nesudaro – čia į elektroninę parduotuvę galima pridėti tiek prekių, kiek tik reikia.

Elektroninių parduotuvių kovoje laimi pirkėjas

Augant elektroninės prekybos apimtis, didėja ir konkurencija. Parduotuvės internete pirkėjus stengiasi prisivilioti įvairiais būdais: siūlo akcijas ir dalyvavimą lojalumo programose, nemokamą pristatymą, itin ilgus prekių grąžinimo terminus ir kt. Visa tai išties šaunu, nes pirkėjas gali tuo pasinaudoti ir sutaupyti arba gauti pridedamosios vertės.

Tačiau negalima pamiršti ir kitų privalumų, kuriais elektroninė prekyba pasižymi kaip apsipirkimo būdas apskritai. Vienas jų – laiko taupymas. Pirkėjams nereikia vykti į parduotuvę, taigi ir stovėti transporto spūstyse, ieškoti vietos stovėjimo aikštelėje ar laukti eilėje. Be to, nereikia taikytis prie parduotuvės darbo laiko, nes elektroninė prekyba vyksta ištisą parą be jokių pertraukų.

Negalima paneigti ir to, kad apsipirkti internetu yra išties patogu. Norimas prekes reikia susidėti į krepšelį ir sumokėjus laukti kurjerio, kuris net ir didelius ar sunkius pirkinius atneš iki namų durų. Tai labai patogu, ypač jei neturite automobilio ir norite įsigyti sunkesnių ar didesnių prekių, pavyzdžiui, šunų maisto.

Ar fizinės parduotuvės ateityje išnyks?

Jei elektroninė prekyba tokia naudinga ir verslui, ir pirkėjams, kyla klausimas, kokia ateitis laukia fizinių parduotuvių. Galima spėti, kad ateityje jos taip pat keisis. Pirmuosius pokyčius galime pastebėti ir dabar: parduotuvės tampa mažesnės, labiau specializuotos, vis dažniau kalbama apie savitarnos parduotuves, kuriose nėra darbuotojų.

Antra vertus, kad fizinės parduotuvės artimiausioje ateityje išnyks, tikėtis neverta. Jų vis dar reikia vyresnio amžiaus pirkėjams, o taip pat ir tiems, kurie viską perka paskutinę minutę ar nori savo pirkinį būtina paliesti arba pasimatuoti. Ir nors fizinė prekyba kainuoja brangiau, verslas priverstas prisitaikyti prie visų pirkėjų poreikių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *